Preskočiť na hlavný obsah

Rotraut Susanne Bernerová: Potulky

Potulky sa skladajú z piatich samostatných knižiek. U nás vyšli zatiaľ len štyri: Potulky jarou, Potulky letom, Potulky jeseňou a Potulky zimou. V nemčine sa mi podarilo objaviť poslednú, piatu knihu: Potulky nocou (Nacht-Wimmelbuch) (doplnené: v roku 2016 už vyšli Potulky nocou aj v slovenčine).



Ide o čisto obrázkové knihy, ktoré na seba nadväzujú postavami a miestami. Potulky trénujú v deťoch pozorovacie schopnosti, sústredenie, pamäť, tiež pomáhajú pri rozširovaní slovnej zásoby. Vhodné sú pre deti od 1 do 99 rokov ;-) Podľa mňa je séria kníh Potulky najlepšia (tohto druhu) na našom trhu. 

Mimi dostala ako prvé Potulky zimou vo svojich 11 mesiacoch. Bolo to v zime. Knihy som malej dávala podľa toho ako plynuli ročné obdobia v reálnom svete, aby som ju učila rozmanitosti ročných období nielen knižne, no aj na živo. Ukazovala som jej cez okno a zároveň v knihe, že v zime sú holé konáre stromov, sneh... Na začiatku sme sa vždy dostali len po druhú dvojstranu, potom už nevládala vnímať. Postupne ako postavy, zvieratká, dopravné prostriedky spoznávala, vydržala "čítať" dlhšie a dlhšie. Všímala si čoraz viac detailov. Niekedy sme sa zamerali na jednu postavu v knihe a pozorovali ju na každej strane, čo robí, kam ide, či niečo stratila. Inokedy sme len podrobne skúmali napríklad stránku s domom, nakúkali do každej izby, pozerali sme aké predmety sú v nich nakreslené a uvažovali, ktoré postavy tam bývajú...

Na jar dostala Potulky jarou a opäť som videla, že je pre ňu veľmi náročné porovnávať naraz dve knihy. Najskôr sme teda "čítali" každú samostatne. Teraz si už sama obe knihy vezme, otvorí na rovnakých stranách a "číta". 
K dispozícii má aj zvyšné tri knihy: Potulky letom, Potulky jeseňou a Potulky nocou, no zatiaľ sme sa k nim nedostali. Verím, že neskôr ako bude rásť ocení ich rozmanitosť, bude ich skúmať všetky naraz a jej šedá mozgová bude bujnieť a rozmáhať sa :-)

zima

jar

leto

jeseň

noc

Potulky sú u nás doma jedny z najobľúbenejších kníh vôbec. Zo začiatku sme si ich prezerali každý deň. Mimi sa ich nevedela nasýtiť. Teraz sú Potulky stálice našej detskej knižnice, ku ktorým sa priebežne celá rodina radi vraciame.


Potulky jarou, Potulky letom, Potulky jeseňou, Potulky zimou, Potulky nocou
Text a ilustrácie: Rotraut Susanne Bernerová
Zelený Kocúr 2012 a 2014, Gerstenberg Verlag 2008


Komentáre

  1. ja som asi maniak, začala som Potulkami jarou, keďže Luky bude mať budúci rok v marci rok, tak začneme jeho obdobím, na túto knižku sa teším najviac

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :-) Ja mám zas zimné dieťa, tak preto sme začali Potulkami zimou, aj keď sú teda menej pestré :-)

      Odstrániť
  2. My sme zacali Potulkami jesenou - Barborka ma 10 mesiacov a taketo velke leporelo sa jej paci a zaujalo aj nas, rodicov. K Vianociam dostane zimnu verziu. Dufam velmi, ze sa planuje vydat v slovencine aj nocna kniha. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Kedysi dávno som písala do vydavateľstva Zelený kocúr, ktorý Potulky u nás vydal a odpísali mi, že nie, ale to bolo aj hádam pred rokom, tak... ktovie :-)

      Odstrániť
    2. Tak predsalen sa vydavatelstvo rozhodlo vydat aj Potulky nocou... Skoda, z bookdepository sme si objednali uz nemecke vydanie :-(

      Odstrániť
  3. Dobry den, s radostou Vám oznamujeme, ze vysla kniha Potulky nocou! :) Zeleny kocur ;)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára